Media społecznościowe mają obecnie bardzo duże znaczenie w marketingu. Jak z nich korzystać, by pozyskać wielu nowych klientów i stworzyć ich duże grono skupione wokół marki? Pomoże agencja social media. Co warto wiedzieć o agencjach reklamowych tego typu? Jakie usługi mogą one zaoferować? Co można zyskać na współpracy? Sprawdź!

Czym jest agencja social media?

Dzisiaj, gdy media społecznościowe mają tak duży zasięgi i siłę oddziaływania, praktycznie każda firma może zyskać na promocji z ich użyciem. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku właściwie zaplanowana kampania reklamowa.

Agencja social media jest rodzajem agencji reklamowej, która zajmuje się prowadzeniem usług w ramach social media marketingu – marketingu w mediach społecznościowych. Może ona prowadzić działania w wielu różnych mediach, na przykład jak Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Snapchat, LinkedIn.

Pracownicy agencji social media marketingu mogą zaoferować swoim klientom dostęp do szerokiej gamy usług związanych z promocją w mediach społecznościowych, pomagając im w ten sposób w uzyskaniu lepszych wyników marketingowych.

Gdzie działają agencje social media marketingu?

Aktualnie usługi w ramach social media marketingu są bardzo popularne i często wybierane przez firmy, dlatego też dostęp do nich jest znacznie prostszy niż jeszcze kilka lat temu.

Gdy chodzi o agencje reklamowe jak agencja social media Kraków to tylko jedno z wielu miast na mapie Polski, w którym można skorzystać z pełnej oferty marketingowej. Ponadto można także zamawiać ją za pośrednictwem internetu, co powoduje, że usługi te są łatwo dostępne dla każdej firmy, która chciałaby zlecić obsługę social mediów w ręce profesjonalistów.

Agencja social media marketingu – jakie usługi oferuje?

W agencjach zajmujących się social media marketingiem można skorzystać z pełnej gamy usług, do których zaliczają się między innymi:

Zakładanie stron w mediach społecznościowych

Aby rozpocząć prowadzenie reklamy w mediach społecznościowych, pierwszym krokiem jest założenie własnej strony. Agencja może wówczas zająć się wszystkimi czynnościami w tym zakresie, między innymi otwarciem jej, wprowadzeniem danych, grafik.

Prowadzenie fanpage firmy

Agencje reklamowe systematycznie prowadzą fanpage firmy w medium społecznościowym. Publikują na nim systematycznie nowe wpisy, które zachęcają do skorzystania z oferty firmy.

Komunikacja z fanami

Kolejnym atutem współpracy z agencją social media jest możliwość przekazania jej obowiązków w ramach komunikacji z fanami. Agencja może wtedy zajmować się odpowiedziami na ich pytania, angażuje ich do dyskusji, pomaga w rozwiązywaniu ich problemów.

Prowadzenie płatnych metod promocji

Agencja social media mają także duże doświadczenie w prowadzeniu płatnej reklamy w mediach społecznościowych, na przykład w przypadku Facebooka jest to reklama Facebook Ads. Pracownicy agencji mogą wtedy przygotować projekt kampanii w mediach społecznościowych mieszczący się w wyznaczonym budżecie, a następnie zająć się jego kompleksową realizacją.