Ruch na stronach internetowych zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest korzystanie z usługi oferowanej przez Google, w postaci Google Ads, wcześniej znanej jako Google Adwords. Usługa ta dotyczy m.in. reklamy tekstowej, w wyszukiwarce firmy. Osoby, decydujące się na korzystanie z Google Ads będą miały gwarancję, że ich witryna będzie się wyświetlała jako jedna z czterech pierwszych pozycji na liście wyników, oznaczona jako reklama.
Reklama Google Ads powinna zostać odpowiednio skonfigurowana, żeby mogła prawidłowo pełnić swoją funkcję. Aby reklama była efektywna, konieczne jest określenie słów kluczowych, odpowiadających tematyce danej strony. Kiedy wybrane frazy zostaną wpisane w wyszukiwarkę przez użytkowników, witryny, na których umieszczone zostały te słowa kluczowe, zostaną wyświetlone.
Koszt reklamy Google Ads – jak jest rozliczany?
Zastanawiasz się, jaki jest koszt usługi Google Ads? Reklama tekstowa jest rozliczana w systemie Pay Per Click (PPC), który polega na tym, że w ramach budżetu, przeznaczonego na daną kampanię tekstową, opłaty są pobierane w momencie, w którym użytkownik kliknie w link sponsorowany. Najprościej mówiąc, osoba korzystająca z Google Ads w formie reklamy tekstowej, płaci wyłącznie za fizyczne wejścia na jej stronę.
Do kogo można dotrzeć?
Decydując się na korzystanie z Google Ads, należy zacząć od zastanowienia się, do kogo zamierza się dotrzeć. Dopiero w momencie, w którym określona zostanie grupa docelowa, możliwe będzie dopasowanie odpowiednich fraz, za pomocą których reklama trafi do pożądanego grona odbiorców. Czas poświęcony na analizę potencjalnych klientów jest inwestycją, która z pewnością się zwróci, ponieważ dzięki trafieniu do odpowiednich klientów, którzy zwiększą ruch na stronie, znacząco zwiększona zostanie szansa na poprawę wyników sprzedaży.
Warto mieć świadomość, że Google Ads jest jedną z najszybszych form marketingu internetowego. W momencie, w którym kampania zostanie uruchomiona, jej efekty będą widoczne już po upływie dwudziestu czterech godzin. Precyzyjniej mówiąc, włączenie Google Ads w postaci konkretnej reklamy tekstowej skutkuje tym, że po upływie doby, strona będzie się wyświetlała jako jedna z pierwszych czterech pozycji, w momencie, w którym użytkownik wpisze w wyszukiwarkę określone przez nas słowa kluczowe.
Czy Google Ads to tylko reklama tekstowa?
Usługa Google Ads to szeroki wachlarz możliwości, związanych ze zwiększeniem widoczności danej witryny. Kampania w sieci wyszukiwania Google, to tzw. wspomniana już reklama tekstowa. Z kolei reklama graficzna, jest wykorzystywana w kampaniach sieci reklamowych, a reklama produktowa odpowiada za zwiększenie efektywności kampanii w sieciach zakupowych. Google Ads umożliwia również korzystanie z reklam wideo, umieszczanych na YouTube, kampanii promujących aplikacje, kampanii lokalnych, Discovery oraz Performance Max. Szeroki wachlarz usług sprawia, że do każdej witryny można dopasować odpowiednią usługę, która pozytywnie wpłynie na widoczność strony.