Ponad 16 000 000 użytkowników w Polsce posiada konto na portalu Facebook. Jest to prawie 50% Polaków powyżej 13. roku życia. Ta ostatnia liczba jest bardzo ważna w kontekście reklamowym. Pokazuje ogromną grupę docelową do jakiej możemy dotrzeć poprzez reklamy na Facebooku. Warto inwestować w tę możliwość.

Korzyści z reklam na Facebooku

Facebook już dawno przestał być jedynie miejscem interakcji między znajomymi. Rozbudowane możliwości portalu sprawiły, że stał się bardzo sprawnym narzędziem marketingowym.

Liczby potrafią zrobić wrażenie. W historii polskiej telewizji odbyła się tylko jedna transmisja, której sumaryczna oglądalność przewyższałaby liczbę użytkowników Facebooka. Jeśli dodamy do tego systematyczność korzystania z Facebooka, to mamy obraz społeczności, której nie można znaleźć nigdzie indziej. Każdy przedsiębiorca z branży e-commerce powinien wykorzystać tę okazję do reklamy.

Reklama na Facebooku jest o wiele skuteczniejsza niż jej odpowiednik w TV czy radio. Głównym czynnikiem, który na to wpływa jest jej dopasowanie. Poprzez promocję na Facebooku w większości przypadków dotrzemy do osoby bądź grupy osób, które zainteresowały się tematyką naszej branży.

Większa grupa docelowa, lepsza skuteczność… i niższy koszt? W porównaniu do reklamy telewizyjnej koszt reklam na Facebooku jest stosunkowo niski. Natomiast wyniki są odczuwalne dużo szybciej, a w niektórych przypadkach nawet natychmiastowo.

Reklama na Facebooku posiada także jedna bardzo cenną opcję – możliwość remarketingu. Najprościej rzecz ujmując jest to ponowny przekaz reklamowy. Jeśli zauważymy, że nasza kampania reklamowa odniosła sukces, to możemy ją powtórzyć. Bez konieczności tworzenia jej od nowa i z grupą docelową do której reklama była najbardziej dopasowana za pierwszym razem.

Zaufaj doświadczeniu

Facebook stworzył specjalne, dedykowane narzędzie do reklamy. Menedżer reklam, bo o nim mowa, to stosunkowo prosty, a jednocześnie bardzo efektywny program. Oferuje dostęp do wielu szczegółowych raportów, a także tworzenie nie tylko pojedynczych reklam lecz całych kampanii.

Jednak nawet bardzo dobre narzędzie w rękach niedoświadczonej osoby może być po prostu nieefektywne. Wiadomo, że nawet pojedyncza reklama ma swój ustalony budżet. Natomiast budżet reklamowy to pieniądze przedsiębiorstwa, które warto wykorzystać jak najlepiej.

Dlatego jeśli zdecydujemy się rozpocząć kampanię reklamową na Facebooku rozważmy pomoc specjalisty – Mama Marketing. Osoby, która posiada doświadczenie i umiejętności potrzebne do osiągnięcia szybkich i zadowalających wyników. Taka osoba powinna też efektywnie spożytkować nasze fundusze, gdyż nie zawsze wysokość budżetu reklamowego rośnie proporcjonalnie do oczekiwanych efektów.