Wezwanie do działania to strategiczne narzędzie marketingowe, które zachęca potencjalnych klientów do podjęcia określonego ruchu. CTA to niezbędny element każdej strategii content marketingowej. Pomaga marketerom zwrócić uwagę docelowych odbiorców i zwiększyć współczynniki konwersji. Wezwanie do działania może skłonić potencjalnych klientów do zapisania się do newslettera lub dokonania zakupu online. Marketerzy używają CTA na stronach internetowych, postach w mediach społecznościowych, reklamach i innych miejscach, w których chcą zwiększyć ruch i sprzedaż.
Przykładowe CTA
CTA są często używane do skłaniania ludzi do podjęcia działania. Mogą być używane na różne sposoby i mieć różne cele, takie jak:
- Zachęcanie ludzi do pobrania aplikacji firmy lub zarejestrowania się do newslettera
- Zachęcanie ludzi do zakupu lub subskrypcji oferty
- Zachęcanie ludzi do obejrzenia filmu lub przeczytania artykułu
Co sprawia, że CTA jest skuteczne?
Najlepszym przykładem wezwania do działania jest to, które jest jasne i zwięzłe. Powinien być napisany w taki sposób, aby czytelnik mógł zrozumieć, co musi zrobić i dlaczego musi to zrobić. Skuteczne wezwanie do działania powinno być również napisane w taki sposób, aby przemawiało do emocji czytelnika. Powinno to stworzyć emocjonalne połączenie z czytelnikiem, dzięki czemu poczuje się częścią czegoś większego niż oni sami.
Wskazówki dotyczące optymalizacji CTA za pomocą e-maili i stron docelowych
Jeśli chodzi o optymalizację CTA z e-mailami i stronami docelowymi, jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć współczynniki konwersji. Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest upewnienie się, że używasz odpowiedniego języka w e-mailu lub na stronie docelowej.
Język używany w e-mailu lub na stronie docelowej powinien być prosty i łatwy do zrozumienia. Powinien być również napisany w sposób odzwierciedlający rodzaj oferowanego produktu lub usługi.
Powinieneś również użyć więcej grafik w swoim e-mailu lub stronie docelowej, pomoże to w zwiększeniu współczynników konwersji, ponieważ ludzie są bardziej skłonni kliknąć coś, gdy to zobaczą – więcej porad we wpisie Sempai.