W tym artykule przyjrzymy się zmianom wprowadzanym przez Google w swoich algorytmach i ich wpływowi na SEO. Porozmawiamy również o tym, co te zmiany oznaczają dla SEO w 2022 roku.
Google nieustannie zmienia swój algorytm, aby zapewnić użytkownikom najlepsze wyniki wyszukiwania. Nadążanie za tymi zmianami i pozostawanie na bieżąco z najnowszymi aktualizacjami to niekończące się wyzwanie. Pierwszą zmianą, którą omówimy, jest to, że Google zaczął nakładać kary na witryny zawierające zduplikowaną treść i niskiej jakości linki zwrotne. Oznacza to, że jeśli masz witrynę z wieloma stronami, które nie są zbyt pouczające lub nie mają linków zwrotnych, trudniej będzie jej uzyskać wysoką pozycję na stronie wyników wyszukiwania Google (SERP). Ta zmiana w 2018 r. miała na celu zwalczanie witryn spamerskich.
Jak działają algorytmy Google i podstawy SEO
Google to firma zajmująca się wyszukiwarkami, która odpowiada za największą część wszystkich wyszukiwań w Internecie. Działa od 1998 roku i jest obecnie najpopularniejszą i najczęściej używaną wyszukiwarką na świecie. Misja Google brzmi: „organizować światowe informacje i uczynić je powszechnie dostępnymi i użytecznymi”.
Kroki, które należy podjąć podczas prowadzenia SEO dla Twojej firmy
SEO to proces poprawy widoczności witryny lub strony internetowej na stronach wyników wyszukiwania (SERPS) poprzez zwiększenie liczby i jakości linków kierujących do tej strony. Jest to ważny element marketingu cyfrowego, ponieważ wpływa zarówno na organiczne wyniki wyszukiwania, jak i na reklamy, które są dwoma głównymi źródłami ruchu w większości witryn. Czytaj więcej na temat SEO na blogu agencji Media Click.
Dlaczego potrzebujesz SEO dla swojej firmy?
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to proces, który pomaga uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarkach takich jak Google, Yahoo i Bing. Jest to technika, która sprawia, że Twoja witryna jest bardziej widoczna dla robotów wyszukiwarek. Im wyższa jest Twoja pozycja, tym więcej osób będzie mogło Cię znaleźć w Internecie.
Istnieje wiele korzyści SEO dla Twojej firmy:
- SEO może pomóc Twojej witrynie osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarkach takich jak Google, Yahoo i Bing
- Zyskasz więcej odwiedzających na swojej stronie
- Twoja witryna będzie łatwiejsza do znalezienia
- Będziesz mieć lepszą widoczność w Internecie
5 podstawowych elementów skutecznej strategii SEO
5 podstawowych elementów skutecznej strategii SEO to:
- Słowa kluczowe: wybrane przez Ciebie słowa kluczowe powinny odpowiadać treści w Twojej witrynie, a także powinny być popularnymi wyszukiwanymi hasłami.
- Optymalizacja na stronie: Optymalizacja treści witryny pod kątem tych słów kluczowych pomoże podnieść pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.
- Optymalizacja poza stroną: Optymalizacja witryny poza witryną obejmuje takie elementy, jak posty w mediach społecznościowych, posty gości na blogu i linki do innych witryn, w których opublikowałeś treści.
- Marketing treści: chodzi o upewnienie się, że ludzie czytają i angażują się w treści w Twojej witrynie, co pomoże zwiększyć rankingi tych stron, a także słów kluczowych, na które kierujesz w całej witrynie.
- Doświadczenie użytkownika – UX
Źródło: https://mediaclick.pl/